מהם מוצרי הקוסמטיקה הטבעיים? ‏


ההגדרה של טבעי היא לא תמיד אותו הדבר. היא משתנה מאדם לאדם ומארגון אחד למשנהו. בכל מקרה, זה חיוני שמנסחים יבחרו הגדרה שתתאים למוצר שלהם ולצרכים של הלקוחות שלהם. חשוב לזכור שהטבע אינו מייצר את רוב הכימיקלים המשמשים לקוסמטיקה, ורוב המשטחים המטוהרים, האמולסירים, העבים וחומרי הכימיקלים הם מלאכותיים. אפילו צבעים טבעיים מזוהמים במתכות כבדות, ולכן אינם נחשבים טבעיים.

מוצרי קוסמטיקה טבעיים עשויים ממגוון רחב של חומרי גלם. רוב המרכיבים הם מקורם מהטבע ועיבוד מינימלי נדרש כדי להבטיח בטיחות לבני אדם ולבעלי חיים. בנוסף להימצאותו של הטבע, הקוסמטיקה הטבעית מכילה גם ”חומרים מזינים פעילים” – ויטמינים או תוספים מועילים לבריאות העור. הם לא מכילים מרכיבי נפט. לכן, מוצרי קוסמטיקה טבעיים זולים יותר ממוצרים מסורתיים.

קוסמטיקה טבעית עשויה להכיל מרכיבים כגון חומצה בנזואית, אך היא עשויה להכיל גם חומרים סינתטיים. המבנה הכימי של שתי צורות אלה זהה, והם לא יכולים להיות מזוהים על ידי העור. מוצרי קוסמטיקה טבעיים אינם שוללים את הסיכון למגע עם דלקת עור. עם זאת, הם יכולים להפחית את הסבירות של התכווצות זה. מוצרים אלה עלולים לגרום לתגובות אלרגיות ולתגובות לוואי אחרות אצל אנשים מסוימים. ניתן להימנע מבעיות אלה על ־ ידי רכישת מוצרים המיוצרים ממרכיבים טבעיים.

בעוד הקוסמטיקה הטבעית מכילה כמויות קטנות של מרכיבים סינתטיים, הם עדיין מכילים מרכיבים אחרים. מרכיבים אלה כוללים ניחוחות וחומרים משמרים. הם מוסיפים לוודא שהמוצר בטוח ויעיל. למרות שמוצרים סינתטיים עשויים להיות ידידותיים יותר לסביבה, הם יכולים להוביל לתגובות אלרגיות או לזיהומים בעור. הם פחות יעילים ממרכיבים סינתטיים, אבל הם גם יקרים יותר. לדוגמה, חומצה בנזואית היא מרכיב טבעי בגרגרים. הוא מיוצר גם לשימוש בקוסמטיקה ובתעשיית המזון.

קוסמטיקה טבעית לרוב יעילה יותר מאלה סינתטיים. ההבדל היחיד בין קוסמטיקה טבעית לסינתטית הוא המחיר של המרכיבים שלהם. אף ־ על ־ פי שריחנים סינתטיים עלולים להזיק בכמויות קטנות, יש מוצרים המכילים אותם. הם בדרך כלל יותר ידידותיים לסביבה מאשר הקודמים, אבל הם עדיין יכולים להיות יקרים יותר ממקביליהם. בנוסף ליתרונות הסביבתיים, הם זולים מהאחרונים. אם אתה מחליט לעבור למוצרים טבעיים, אתה לא צריך לקנות יותר בשמים מלאכותיים.

כאשר בוחרים קוסמטיקה טבעית, הדבר החשוב ביותר שיש לשקול הוא האם היא טבעית. אתה יכול לבחור להכין קוסמטיקה משלך בעזרת חומרי גלם טבעיים, שזמינים בשפע בטבע. בניגוד לקוסמטיקה מלאכותית, הקוסמטיקה הטבעית אינה מכילה ניחוחות מלאכותיים. במקום זאת, הם מיוצרים עם מרכיבים טבעיים ומשתמשים בכמות מינימלית של נפט. אתה יכול ליצור איפור משלך, גם בלי סיוע של איש מקצוע.

מוצרי קוסמטיקה אורגניים עשויים מחומרי גלם טבעיים, שיכולים להיות בעלי חיים או צמחים. מוצרים טבעיים אינם מובטחים להכיל מרכיבים סינתטיים. יש מוצרים המכילים מרכיבים כימיים העלולים להזיק לעורך כגון חומרים סינתטיים משמרים. על ידי הימנעות מכימיקלים, קוסמטיקה טבעית יכולה לחסוך לך כסף על המרכיבים שאתה כבר משתמש. הם בטוחים יותר לעור שלך ויעילים יותר מכימיקלים.

יתרון נוסף של קוסמטיקה טבעית הוא שהם יכולים להכיל מרכיבים ממקורות אחרים. חומצות בנזואיות טבעיות הן יותר ידידותיות לסביבה, אבל לא מספיקות לכל סוגי העור. קוסמטיקה טבעית מיוצרת עם חומצות בנזואיות סינתטיות וחומרים כימיים אחרים. מוצרים אלה בדרך כלל זולים יותר ולכן קלים יותר לקנייה. חברות אלה הן גם יותר מוסריות ממקביליהן ויש להן יותר מנהגים אתיים.

קוסמטיקה טבעית עשויה להכיל כמה מרכיבים סינתטיים. לדוגמה, יש מוצרים המכילים ניחוחות סינתטיים העלולים להזיק לבריאותך. למרבה המזל, מרכיבים אלה אינם בשפע וניתן להשתמש בהם בכמויות קטנות. יש להימנע מניחוחות סינתטיים אם אתה מודאג לגבי כימיקלים בקוסמטיקה. הם יכולים לגרום לתגובות אלרגיות וגירוי. אותו הדבר נכון לגבי סוגים אחרים של ניחוחות מלאכותיים. עם זאת, חלופות טבעיות שוות מבט.

פרטים נוספים: https://www.dr-riva.com/